fredag 30 december 2011

2000 light years of darkness

Kom hem till Stockholm sent i onsdags efter lite försening, dock gjorde det mig inte så mycket då det bakom mig satt några lustiga herrar och deras konversation var så underhållande att jag nästan inte hade klagat om de hade sagt att vi blev ännu en timme försenade. Att tjuvlyssna kan ibland vara det roligaste som finns. Jag hann under denna tripp förstå att det måste röra sig om en fader och son. När fadern hade frågat kanske tio gånger om tunnelbanan fortfarande gick när vi skulle komma fram och sonen svarade plikttroget att ja det skulle den, frågar fadern om sonen också skulle ta den. - Nej för fan, jag kör en brännare (läs taxi) Fnissattacken från min sida efter detta var total.
Under de dygn jag varit hemma har jag handlat en dyr och egentligen rätt onödig kappa, köpt ett par välbehövliga jeans, gråtit en skvätt till en film (Made in Dagenham), pallrat mig till gymmet efter några tränngsfriadagar vilket kommer leda till mördarträningsvärk imorgon. Har även hunnit luncha och prata ikapp om allt som hänt med Sigrid, lärt mig att aldrig, och läs aldrig mer handla på systemet dagen innan nyårsafton. Jag hade föreställt mig att kunna i lugn och ro botanisera runt hyllorna och kanske för en gång skull inte handla det billigaste vinet i hyllan. Kanske till och med våga mig på att fråga någon i personalen vad de skulle rekommendera. Denna illusion sprack hårt när resten av alla människor på kungsholmen nog hade tänkt samma sak. Jag fick panik, och det hade alla de andra också som slängde sig efter den bästa champagnen och högg tag i varje ledig personal de fick tag på. Tillslut klarade jag inget mer, svor tyst att här det ska aldrig mer sistaminutenhandlas och högg tag i första bästa vitt. Traskade hem för att påbörja min utlovade efterrätt och nyss blev nyårskakan klar. Och justja, min spontanitetinköp av mina nya telefon har mött vissa komplikationer vilket lett till lite telefonköer, jag misströstar dock inte för det kommer lösa sig. När jag kom hem i onsdagsnatt låg även mina foton jag hade framkallat i mitt postfack, det jag dock inte märkte när jag beställde var att jag beställde dubletter på alla. Men det är sånt som händer ibland. När man heter Sanna och inte orkar läsa igenom sina beställningar. Nu äter jag glamoröst nog havregrynsgröt till middag och skall senare mot kvällen bege mig mot Nacka för en stundande spelkväll. De sista dygnen på 2011 blir rätt fina ändå.

Inga kommentarer: