fredag 30 december 2011

singelproblem



Upplever nyår som singel för första gången på några år. Detta skulle kunna tänkas vara lite sorgligt. Och visst har jag tänkt i de banorna. Att inte ha en självklar nyårspuss osv. Men just nu är inte detta det som bekymrar mig, utan problemet är rent utav en praktisk karaktär . Att ha någon som kan hjälpa mig dra igen min nyårsklänning. Det ter sig nämligen så att denna dragkjedja som sitter där bak inte bara är väldigt lång, utan också otroligt trög. Jag har försökt, kämpat, slitit, haft armarna i akrobatiska ställningar, hoppat, nästan varit nära att dra sönder den men utan någon som helst framgång. Och ja, nu kanske ni tänker att jag var lite för optimistisk när jag inhandlade den och problemet ligger inte i dragkedjan utan i min kroppsomfång. Men nej kära vänner. Jag lovar. Promise. Det är inte julkolorna utan problemet är dragkedjan från helvetet. Så efter cirka en timmes kämpande ger jag nu upp. Jag vägrar försöka ännu mer. När jag sedan kommer gå för att bege mig mot festen kommer jag göra det med en bar rygg under kappan. Får snabbt som attan be närmsta person där dra upp den jäkeln så man kan få se anständig ut sista dagen för året.

Inga kommentarer: